اخبار بین المللی
شماره: 1278
1391/04/29 - 11:24
پروتئین موجود در زهر رطیل برای درمان دیستروفی عضلانی مفید است

در سم رطیل شیلی محققان پروتئینی را کشف کردند که به نظر در حفظ دیستروفی عضلانی موثر می باشد. به طور خاص، این پروتئین به جلوگیری ازوخامت اوضاع سلول های عضلانی کمک می کند.
 

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، در حالی که مرد عنکبوتی تخیل علاقمندان به تئاتر را تسخیرکرده است ، در زندگی واقعی نیز مردان عنکبوتی درشمال ایالت نیویورک مشتاقانه درحال فعالیت برای نجات جان یک پسر جوان هستند.
این مطالعه درسال 2009 آغاز شد، زمانی که جف هاروی، دلال سهام شرکتها از حومه شهر بوفالو، دریافت که نوه اشJB، مبتلا به دیستروفی دوشن است. این بیماری کشنده بود  وتنها درپسرها بروز می کند وباعث تحلیل عضلانی آنها می شود.
وی به امید کمک به نوه اش، در  جستجوی درمان امیدوارکننده ای برای دیستروفی عضلانی بود و تصادفا دردانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو با دکتر Frederick Sachs آشنا شد.
Sachs استاد فیزیولوژی و بیوفیزیک ، در حال بررسی مزایای پزشکی نوعی سم بود. در سم رطیل شیلی، او و همکارانش پروتئینی را  کشف کردند که به نظر در حفظ دیستروفی عضلانی موثر می باشد. به طور خاص، این پروتئین به جلوگیری ازوخامت اوضاع سلول های عضلانی کمک می کند.
چندین ماه پس ازکشف این موضوع، هاروی و ساکس با همکاری یک شرکت داروسازی به توسعه این پروتئین به عنوان یک دارو پرداختند. اگرچه این درمان هنوز در انسان در حال آزمایش است، اما به افزایش قدرت موش های دیستروفیک در آزمایش های اولیه کمک کرده است.
اگر این درمان در انسان نیز موفقیت آمیز باشد، می تواند زندگی کودکانی مثل JB را برای سال ها و شاید دهه ها نجات دهد.
JB، هم اکنون چهارساله است و قادر به پایین رفتن از پله ها به تنهایی نیست. هنگامی که او راه می رود تلوتلو می خورد. او فیزیوتراپی و داروهای استروئیدی را به عنوان یک درمان دریافت می کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved